Salı, Mart 17, 2009

ASLINDA (ASLIMDA)


''Ülkenin akp icin digerleri icin en güzel yol sosyalizm eminim ki onlarda sosyalizm karsısında cok daha farklı olacaklardır'' düsününce bana göre de böyle..
Herkes kapitalizmin oyununun icinde ellerini avuclarına acmak yerine ellerini yumruk yapıp hükümete dirense bu millet belki bazı seyler icin daha güzel bir hızla yol alınabilir. O yüzden konusabildigin kadar insanla konusmak dogruları anlatmak var en basta evet iş zor ama düsünüdügünde umut yüklü .

Yani bos konusan kitap bilgilerini nutuk atar gibi insanlara satan bir yıgın insan var , önemli olan yıgınlarca kesimden olusuyorsak eger ortak anlasılacak bir dilimizde varsa bu bi sorun olmaktan cıkmalı ama insanların bakıs acıları bir nevi. Konusulmalı dinlenilmeli en önemliside sorgulamasını bilmeli insanlar. Sorgulamadan yasayan ekmek elden su gölden havasında bir yıgın insan var sokaklarda belki en yakınlarımızda, bunların sucluları kimler tabi ki de içi bosaltılmaya calısılan bir türkiye var apolitik bir yıgın genc nesil yetişiyor. Ve buna ragmen genede susturulmaya calısıyoruz birileri tarafından gözümüz görürken oluyor bunlar şaka gibi .
yani yapılabilcek olan seyler var elbette ama yani evet var deyip oturmak degil veya sadece bunları tartısmak degil , bu dogrultuda hareket edebilmek. Anlıyorsunuzdur beni. Sözde yasayan bir milletiz sözde kalmasın diyorum bende aman azcık insan bunlar napsa ne olur ki zihniyetini atabilmeli insanlar. Bir fark atmak bişiylerde ses duyurmak bile ne kadar büyük bir degişiklik yapar bu ülkede farkındasınızdır ama herkes canak tutuyor bu hükümete . Ben daha ne diyim .

Kimseye tas atmak degil amacım sadece gercektende bunu düsündügüm icin yazdım ama tas olarakta alınabilirsiniz tabi :)


Yani şöyle bişiy insanlar mücadle etmekten yoksun bi nevi ve bu yüzden de ellerini yumruk yapıp direnmekten ziyade avuclarını kapitalizme acıyorlar bana göre. Demokrasi kime demokrasi neye demokrasi bahsi bile yok . Bu yüzden sosyalizm.

Sorgulamak . Asıl meselelerden bir de bu. Kimse genc nesil örnegin hicbirseyi sorgulamadan ha hu diye diye tüketici modundalar . E be kardesim hiç mi aklını kurcalamıyor bu hayatına girip cıkan seyler diyorsun tıkı cıkmıyor genede insanların, artık iletişim senin elinde yani sen bi sekilde kendini bu durumu önlemeye adıyacaksın. Bu kitlesel medya ortakcılıgına karsı insanları cevrendekileri bilicnlı kitle icine atacaksın ki adımlar biraz daha cevik ve hzlı yol alsın derim ben .. cok zor seyler degil bunlar sadece pratikten yoksun bu insanlar .Söylenemeye gelince herseyi bilirler saolsunlar.

Alısmıs bizim insanımız bir alana baglı kalmaktan bence o yüzden de masabasılıkta birinciyiz belkide.Masabası sosyalizm.

Şimdi birde din unsuru var bunun etkisi gölgesi her türlüsü gelenekleriyle insanlara yansıması, kültüre yansıması... Sosyalizmi etkileyen insanları etkileyen düsüncelerine ket vuran ayrı ayrı veya ortak payda da bulusturulan etkilerdir .

Umutla evet herkes kendi icinde umutla baslarsa örgütlü bi şekilde de hareket edildikten sonra lafta degil sadece yapılanlarlada kendini gösterdigi zaman düsüncelerimiz yanıtını bulur Türkiye sosyalizm adına.

Ne mücadele atesini sönmüs görüyorum nede kötümser bakıyorum suan ama böyle düsüncede bunlar düsünülmeye devam ettigi sürece zaman daralıcak ve gercektende o zaman oturup sadece düsünecegiz elimizden fazlası gelmiycek. O yüzden ben her sekilde önümüzde duran, ket vuran , vurduranlara bunlara canak tutanlara tepkisiz kalmamaktan yanayım . Tarafım budur.

Zaten Türkiye'de aydın diye bir kesim kalmadı artık gercekten de , hani eskiden bi yalcın kücük dedigim olurdu o da batırdı kendini en son 32.gün programında yani aydın kesim bitti bitiyor .

İletişim kazanımdır. Ben inanıyorum bu konuya. bişiler yapılabilir gecikilmeden gericilige karsı durdurulabilir insanlar zorlu bir sürec ama bilinç gerek gercektende.. Sinirleniyorum herneyse.

Biliyorum zorlukları hatta birseyler oldugunda dökülcek cok kan var karanfillerle yapılmıycak bu devrim sosyalizm karanfillerle gelmiycek ama olması gerekenler olmalı bu ülke ırkcılıklarıyla kurt isaretleriyle insanları hala kabadayı kesilen adamların varlıgıyla veya amerikan mandası esliginde hayatlarına devam eden kara carsaflı kesimle devam edemez etmemelidirde. Sözüm şu eger farkındaysanız; bi dur de en azından yakınındakine, elinden kenarından yardımın dokunabilcegi insanlar var ise bunlara ulas .Biliyorum cogu sey cok zahmetli ben ne sinir krizleri gecirdigimi biliyorum insanlarla konusurken bir insan bir insan, on insan on insan kelle muhabbeti mi yapıyorsun diceksiniz belki bana ama bu artık bunu asması gereken bir durum .Bana düsen neyse ben ve cevremdeki insanların yasam alanlarının daralmaması adına yapıyorum yapacaklarımı söylediklerimi.. öyle.


Yani hic bir zaman neden geliyorsunuz neden burdasınız gibi birseyi olmadı tkp nin. Programı alıp bir okuyun isterseniz sonra böyle pesin hükümler verme konusunda bir düsünün derim . yani orda kimseyi ne kolundan tutup götürüyorsunuz nede halifelik gibi bi tekelden söz etmek böyle seyler mümkün degil kafam almıyor hala nasıl böyle seyler diyebiliniyor sosyalizm adı altına nasıl böyle seyleri sıkıstırıyorsunuz ki böyle seyler yokken . Bence bunları bir gözden gecirin, bir konusmaları dinleyin, ondan sonra tekelcilikten saltanattan hilafetten bahsedin. o zaman bagdastıracagınız en son parti tkp olucaktır ki bagdastıramıyacaksındır bile. Daha baska bir diyecegim yok bunlara.

Kendini hicbir zaman bir uc olarak ayırmıyor bu parti. Teorikte ve pratikte de diger yerlerde de evrensellikte aynı noktada sadece ülkelerin bulundukları durumları farklı .Cogu insanın bakıs acısının; sosyalizme bakıs acılarının yanılgısı vardır.Ben bu dogruları anlatsam bile bunlar bazılarının yanlısları olucaktır muhtemelen. Ama bence bu birazda cevreninde etkisidir. Eger onlara bu acıdan yaklasırsan zaten degiştiremezsin bu kalıbı . Yanılmadıgınıza bu kadar emin olmayın bence... Herkesin biraz hata payı vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder