Cumartesi, Temmuz 25, 2009

Ruhu(N)mun Beden(M)in Kör Çingeneliği




ve kendimi buluyorum tekrardan romanya'da transilvanya'da...


ruhum buralara gidip geliyor devamlı bir dans halinde...
dönüyorum kendi eksenimde bir elim yukarıda diger elimin avucici ise tam
ters istikamette yerden güc alırcasına assagıya bakıyor.
gözlerimi kapatıyorum bedenimi kafamdaki ritme teslim ediyorum öncesinde sonra kulaklarım uguldarcasına seslerin karısımında bıraktıgımda kendimi; oturdugum o masada degilim.

uzerimde dolanan sarı bir ay ışıgı gecenin karanlıgında...
ve o ritimler beni ayaga kaldıran bedenimi ezgisine kaptırdıgım o muhtesem ezgiler...
bedenim transta, ben ise hangi alemdeyim bilmiyorum . sadece dans ediyorum cıplak ayaklarımla...bu anlarda ne ayaklarıma hükmüm geciyor ne de bedenime.
elimi her havaya kaldırısımda uzun etegimden bir parca karısıyor havaya; ruhumdan ve tenimden.
ruhumdan ve tenimden koparcasına salınıyorum düz zemin üzerinde...
ruhum cingene bedenimin esiri ve ben bugun transilvanya'da bir cingeneyim... yarın bir fransız cingenesiyim,ertesi gün tunuslu bir çingene,belki onu takip edegelen günlerde bir Rosa olarak ispanyanın o el cırıpmalarının, dansların en yogun oldugu bir sokagından dans ederek cıkabilirim...

ve şimdi ne halde, nasıl mıyım?

hala aynıyım ne eksik bi renk, ne azaltılmıs hüzün, ne de neşemde bir yoksunluk var cingeneligime özgü. kirpiklerimden dökülen hüznün rengi aynı,agzımı actıgımda attıgım kahkahalarımın tadında da bi farklılık yok...

ruhum göcebe cingene ruhlarından, bedenim onların hareketliliginden gelme.dünyam hala sol yanımda atmakta ve ben hala basdöndürücü bir hızda yasamanın coskusu icindeyim. ayaklarımda, ellerimde canlanan o sahane ritimlerle atesin renginden, günesin renginden ,dünyanın dört bir yanındaki gitmedigim, görmedigim yerlerin ciceklerinden,kollarımı ardıma kadar acıp kucakladıgım gokyuzumden,en hüzünlü gecelerimden ve en şen kahkahalarımın doyumsuzlugundan caldım rengimi gene kendime kattım.

kendimi o sahnede, o ahenkte gözlerim kapalı dansederken; gözleri kör fakat yasamın her rengini görebilen tadını alabilen bir cingeneyim sanmıstım;
fransız,tunuslu,romanyalı,ispanyol...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder